Sunday 9 October 2011

Sempé and his little Nicolas

Nu en dan probeer ik eens een beetje in het frans te lezen. De boekjes van Le Petit Nicolas vind ik daar echt perfect voor! Ze staan vol korte, hilarische, verhalen over de avonturen van de ondeugende Nicolas. Hij haalt superveel kattekwaad uit en zelfs al meent hij het goed dan gaat het vaak nog steeds fout. Kijk, ik zit al met een glimlach op mijn gezicht alleen al door aan de verhalen te denken!



Een tijd geleden is er ook een film rond de verhalen uitgekomen die de moeite waard is om eens te bekijken.


De tekenaar van Le Petit Nicolas heet Jean-Jacques Sempé en heeft naast deze boekjes nog heel veel ander werk gemaakt waaronder deze hilarische cartoons!


Bij deze moet ik elke keer weer keihard lachen! Zo hilarisch en herkenbaar! Ik herinner me dat we ergens in het middelbaar ooit eens met alle leerlingen ook zo'n stunt hebben uitgehaald met een van onze leerkrachten. Elke keer dat de arme man zich naar het bord omdraaide schoven wij met onze bank naar een bepaalde kant van het klaslokaal tot we op een gegeven moment allemaal vastzaten in een hoek van de kamer en hij niet anders kon dan er iets van zeggen :p
Memories <3

L'amour..

Zie die drie kleine ballerinas hier de Grote Jan uithangen!
Hahahahahhaaa

Motto van de dag: have a laugh!

No comments:

Post a Comment