Wednesday 22 June 2011

Belle en het Beest

Ik ben al de hele dag compleet geobsedeerd door Belle en het Beest!
Iedereen die ik tegenkwam heeft een heel geanimeerde 
Bonjour! Bonjour! Bonjour!
moeten aanhoren. 
En mijn kleine zus zelfs een vreselijkvalse versie van het openingslied van de film 
"In ons dooorrrp, is het altijd rustigg..."

Een van mijn oudste herinneringen is dat mijn andere kleine zus (eergisteren 26 geworden dus allesbehalve klein eigenlijk, maar toch!) en ik de video van De kleine zeemeermin kregen. Dat moet ergens eind jaren '80 begin '90 geweest zijn want er staat een heel stuk reclame voor Disney Land Resort Parijs op dat toen zijn deuren nog moest openen. (!!) 
Dat was onze eerste video :) Belle en het Beest was de tweede, denk ik.
Ik ben er dus eigenlijk mee opgegroeid want toen hadden we nog geen dvd of mp3 en een videocassette was een gegeerd object! Daar moest je zorg voor dragen want we hadden er maar 2!

play-stop-rew-stop-play(shit te ver!)stop-ffwd-stop-play
Ja, de videocassette-dagen waren arbeidsintensief :)

Ik heb mijn hart weer helemaal kunnen ophalen bij het bekijken van de film. 
Fan van het eerste tot het laatste uur!

Enjoy



2 comments:

  1. De kleine zeemeermin was mijn eerste film!
    Heb echt moeten wenen de eerste keer dat ik 'm zag (was toen 6 denk ik) en sindsdien heb ik 'm nooit meer willen zien haha :D
    x

    ReplyDelete
  2. Ooo zo zonde!
    Geef het nog een kans :)
    Erik Rocks en Ursula ziet er tegenwoordig maar half zo eng meer uit! ;)

    xoxo

    ReplyDelete