Tuesday 3 May 2011

Serieuze Book Club

Voor dat jullie het rare idee in jullie hoofd krijgen dat ik alleen maar roze, blinkende, vol schoenen en handtassen geschilderde boeken lees wil ik nog iets anders voorstellen.
Of beter gezegd iemand anders

F. Scott Fitzgerald

Francis en zijn vrouw Zelda

Samen met Agatha Christie, mijn all time favorite authors.


Als jullie The Great Gatsby nog niet gelezen hebben dan wordt dat nu toch wel ECHT TIJD!



Voor diegene onder jullie die niet graag lezen vind ik de film in dit geval ook een goeie optie.
Maar het is een alombekend feit dat absoluut niets boven het boek gaat. Zoveel onderliggende gevoelens, sfeer en details gaan in de film verloren.



Robert Redford an Mia Farrow zijn, echt waar, breathtaking.


Ook aangeraden:

The beautiful and damned
Tender is the night

Van Agatha Christie zou ik ze allemaal aanraden, thuis heb ik er een stuk of 30 in mijn boekenkast staan. Ook een paar DVD's en zelfs een stripverhaal naar een van haar boeken.
 Maar als ik er echt echt echt een paar moet uitkiezen dan zijn het deze:

N of M
Moord op de Oriënt Express
De pop in de schoorsteen
Tien kleine negertjes
Moord op de Nijl
en
Nemisis

Tommy & Tuppence en Hercule Poirot vind ik de leukste personages terwijl mijn mama nu al aan het oefenen is om later Miss Marple te worden :)

Ook ben ik al twee keer in Londen naar The Mousetrap gaan kijken.
Op het einde van dit theaterstuk vragen acteurs aan het publiek om voor altijd het geheim te bewaren :)
*5sterrenontspanning*

No comments:

Post a Comment