Monday 21 February 2011

Macaron Mania

Hebben jullie er ook al op gelet dat de Macarons ons tegenwoordig om het hoofd worden gesmeten?
Ze vallen goed op met al die verschillende kleuren. Ik ben een hele grote fan van kleur envan zoetigheid dus dat treft!


Vroeger hoorde je daar amper iets van, aangezien het oorspronkelijk een Franse lekkernij is. Ondertussen is het kleine koekje ook in België terechtgekomen. Daar kan ik alleen maar blij om zijn!
Een macaron wordt gemaakt van gemalen amandelen, suiker, eiwit en poedersuiker. Binnenin komt er een laagje ganache of confituur. Klinkt verrukkelijk, niet?


De macarons van het Franse Ladurée zijn de allerbekendste. Ze zien er ook zo snoezig uit in die mooie pastelkleuren. Ingepakt in een mooi zwart doosje wat het geheel echt chique maakt. Ik zie mezelf (gehuld in een lichtpaarse satijnen hoepelrok) hier al mee op audiëntie komen bij een of andere 18e eeuwse barones of courtisane. Die sfeer roept het bij me op. Barok, een beetje pompeus, heel erg zoet..

Eigenlijk moet ik iets bekennen.. Ik heb nog nooit een macaron geproefd.
Shame on me, ik weet het! Ik weet het!
 
 
 
Binnen een paar weken komt een van mijn allerbeste vrienden (die in Londen woont) bij me op bezoek en dit lijkt me echt een heel leuk aperitiefje met hapje om hem te verwelkomen!
 
Bij het zien van al die mooie kleurtjes komt er toch water in mijn mond. Bij mijn volgende tripje naar Parijs wip ik zeker even de Ladurée winkel binnen! Of misschien probeer ik er zelf eens een paar te maken? Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte!
 

No comments:

Post a Comment