Wednesday 16 March 2011

Book Club

Als absolute boekenfreak wil ik jullie graag een paar exemplaren voorstellen waarvan ik denk dat je ze moet gelezen hebben!

Mijn allereerste Must Read (uit de hele hele hele lange lijst ;)) is:

Valley of the Dolls



De titel is een beetje misleidend wat het gaat helemaal niet over poppen :p
Dolls is in dit boek een ander woord voor pillen.
Slaappillen, pepmiddeltjes, anti-depressiva, etc.
Het boek begint vrolijk en enthousiast. De 3 dames zijn heel ambitieus zowel op werkvlak als in de liefde.
Maar met het succes komt ook de druk en de tegenkanting..

Denk maar niet dat ik het hele verhaal aan jullie neus ga hangen :p
Lezen is de boodschap!!

Van dit boek is er ook een film gemaakt maar die vind ik alles behalve een aanrader.
Slechts 15% van het boek wordt erin verfilmd en er is vanalles dat niet klopt! Zowel de volgorde als waarover het eigenlijk gaat..
Echt niet goed. Jammer want het is wel in een leuke jaren '60 sfeer gefilmd met mooie kostuums en decors.


De blonde actrice vooraan is Sharon Tate.
Zij was de vrouw van Roman Polanski, de beroemde regisseur.

Jullie hebben zeker al films van zijn hand gezien, denk maar aan "The pianist".
Wist je dat zij lang geleden vermoord werd?
Tragisch he!
Ze was 8 maanden zwanger en is in haar huis door leden van de Mansonfamilie (een sekte) op brute wijze vermoord..
Tragisch

Motto van de dag: Lezen die handel*

No comments:

Post a Comment