Sunday 13 March 2011

The Brat Pack

Ik ben geboren in 1983 en daardoor dus een "kind van de 80's".
Maar dat ben ik zeker niet alleen door die datum, ook echt in hart en nieren!
I <3 the 80's
De schoudervullingen, de hoge kuiven, blinkers op je trui, Dallas-style jurken, glimmende leggings, DuranDuran, ...
I <3 ze allemaal!!

Er zijn in de jaren 80 een aantal films gemaakt die mij (mede) hebben gemaakt tot wie ik nu ben en waarvan ik vind dat jullie ze ook eens moeten bekijken.

Een van de belangrijkste regisseurs uit die jaren 80 was John Hughes.
Hij ontdekte de "Brat Pack" en is verantwoordelijk voor films zoals Sixteen candles, Pretty in Pink, The Breakfast Club, ...

Sixteen Candles is een echte meisjes-in-het-middelbaar film. Ze is verliefd op de knapste jongen van de school maar hij ziet haar niet staan.. Wie van de mademoiselles onder ons heeft dat niet meegemaakt?
Bij mij heette hij Stephen :p

The Breakfast Club is een van mijn all time favorites. Deze film heb ik zeker weten al 100 keer gezien en ik heb er nog helemaal geen genoeg van! De superknappe bad boy, de grappige geek, de weirdo, de jock en de prom queen.
Heel stereotyp maar zo is high school dan ook!

Ferris Bueller's Day Off is NOG meer een van mijn favorieten. Ferris is gewoonweg hilarisch en je kunt niet anders dan smoorverliefd op hem worden. Ed Rooney de boze schooldirecteur doet je in je broek piesen euh.. doen van het lachen! I swear! En Jeanie, de zus van Ferris (Baby in Dirty Dancing!), is ook hilarisch!
 PS: let op de piepjonge en very knappe Charlie Sheen in het politiekantoor!

Weird Science is zeker zeker ook een van mijn top favorieten! Ze zijn zo vertederend die twee geeks!

Dit is maar een kleine selectie van topfilms uit de jaren 80.
Ik zou er nog een hele rits aan kunnen toevoegen maar van al dat getyp over deze pareltjes heb ik zin om eentje te bekijken!
See ya Girls!

1 comment:

  1. Toen ik zondag aan het zappen was viel mijn oog op de zender vijftv, daar was net de film The Breakfast Club begonnen, ik had nog nooit van de film gehoord, keb uiteindelijk alleen maar het begin kunnen zien omdat ik sociale verplichtingen had (verjaardag van de zus)
    als je de film liggen hebt, zou je die eens willen uitlenen??

    ReplyDelete