Tuesday 22 March 2011

Tattoo dilemma

Ik wil een nieuwe tattoo.
Van zodra ik weer wat poen heb ga ik ervoor!
Maar welke zou ik nemen?


De zwaluw is een van de meest traditionele tattoos die er zijn.
Zeemannen kregen ze destijds als aandenken aan het feit dat ze 5000 mijl (zo'n 8000 km) over zee geweest waren, bij 10000 mijl kregen ze een tweede. Cool huh!?!
De zwaluw gaf ook een gevoel van veiligheid, bescherming tijdens de zeereis.

Ik ben dan wel geen echte zeeman maar toch ben ik al meer dan 10000 mijl ver gereisd
(naar Nieuw-Zeeland!)
en dus wil ik graag zo'n vogeltje (of twee) op mijn rug.

Of

Een anker!
Volgens de een staat een anker symbool voor hoop, maar ik heb ook al gehoord dat het staat voor standvastigheid. Steeds terug gaan naar een bepaald punt. Thuis.
Blijkbaar werd het anker al gebruikt in de tijd dat er door de Grieken jacht werd gemaakt op Christenen (very lang geleden dus!), als vermomming voor een kruis.
Interessant, non?
Voor mij is het meer: ik ben graag weg maar keer ook altijd graag terug naar huis, naar mijn familie en vrienden.

Last but not least



Een cupcake!

Diegene onder jullie die mij kennen weten dat ik stapelzot nogal fan ben van zoetigheid :)
Koekjes, Cakejes, Taart, IJs, Pralinen, Wafels, Peperkoek, Snoep, etc.
Het gaat er allemaal vlotjes in ;)
Deze cupcake zou dan ook helemaal geen slecht idee zijn, denk ik.

Misschien moet ik op een of andere manier een combinatie van de drie proberen te verkrijgen?
Dan is mijn dilemma meteen opgelost.
Een beetje in de trant van "als je niet kunt kiezen dan neem je ze toch gewoon allemaal?".

Motto van de dag: Als je niet kunt kiezen dan neem je ze toch gewoon allemaal*

No comments:

Post a Comment